FANDOM

Łotr 1. Gwiezdne wojny – historie – amerykański film z gatunku Science fantasy w reżyserii Garetha Edwardsa. Pierwszy spin-off z serii Gwiezdne wojny.

Film swoją premierę miał 10 grudnia 2016.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

Galen Erso jest naukowcem i wraz z rodziną mieszka na odludnej planecie. Pewnego dnia przybywa do niego imperialny dyrektor Krennic, których chce go zmusić do współpracy. Jego córka oglądała rozmowę rodziców z ukrycia. Gdy jej ojciec odmówił, szturmowcy jego żonę, a jego zabierają ze sobą siłą. Mała Jyn Erso uciekła do jaskini i ukryła się w niej. Znalazł ją tam Saw Gererra i zabrał ze sobą.

Gdy dziewczyna jest już dorosła, znajduje się ona w imperialnym więzieniu. Pewnego dnia zostaje uwolniona przez kapitana Cassiana Andora i zabrana na Yavin IV do siedziby rebeliantów. Musi ona znaleźć swojego ojca i uwolnić go z rąk Imperium. Wraz z droidem lecą na planetę Jedha i udają się do Sawa. Po drodze spotykają także Chirruta i Baze'a. Gdy przebywają w pałacu Sawa, na miasto zostaje zesłany niszczący ładunek. Do grupy dołącza także były pilot Imperium i razem uciekają z miasta. Następnie udają się na Eadu, gdzie znajduje się jej ojciec. W wyniku strzelaniny mężczyzna ginie. Następnym celem rebeliantów jest Scarif. Małym statkiem udają się na planetę i wykradają plany niszczycielskiej Gwiazdy Śmierci. W tym czasie przybywa flota rebeliantów i walczy z statkami Imperium na orbicie. Nowa imperialna broń przybywa w okolicę planety. Rebelianci przesyłają plany i na pokładzie korwety zostają one ewakuowane. Gwiazda Śmierci niszczy planetę zabijając walczących tam żołnierzy.