Filmopedia
Advertisement

Batman Forever – trzecia część ekranizacji przygód komiksowego superbohatera Człowieka-Nietoperza z 1995, w którego wcielił się Val Kilmer. Tym razem przeciwnikami Batmana są Harvey „Dwie Twarze” Dent oraz Edward „Człowiek Zagadka” Nygma. Jednak w tej potyczce Batman nie jest sam – u jego boku stoją pomocnik Robin i pani psycholog Chase Meridian.

Obsada

  • Val Kilmer – Bruce Wayne/Batman
  • Jim Carrey – Edward Nygma/Riddler (Człowiek zagadka)
  • Tommy Lee Jones – Harvey Dent/Dwie Twarze
  • Nicole Kidman – Chase Meridian
  • Chris O’Donnell – Dick Grayson/Robin
  • Jon Favreau – asystent
  • Michael Gough – Alfred Pennyworth
  • Pat Hingle – Gordon
  • Drew Barrymore – Sugar
  • Debi Mazar – Spice
  • Elizabeth Sanders – Gossip Gerty
  • René Auberjonois – dr Burton

Fabuła

Batman żyje w rzeczywistości w dwóch światach, dziennym i nocnym. W jednym bohater jest bogatym filantropem, w drugim pogromcą zła. Z tą dwoistością życia jest mu coraz trudniej wytrzymać. Milioner Bruce Wayne zaczyna leczyć się u psychologa, doktor Chase Meridian. Pod jej opieką pacjent powraca do równowagi, by móc stanąć w obronie uciśnionych. Miastu Gotham City grozi zagłada. Tym razem Batman musi się zmierzyć z podstępnym Harveyem „Dwie Twarze” Dentem, który w przeszłości był obiecującym prokuratorem okręgowym, po wypadku, z którego wyszedł oszpecony, stał się potworem, i poprzysiągł zgładzić Batmana. Pomagają mu w tym dwie zabójcze kobiety: Sugar i Spice, a jego pomocnikiem jest zwariowany naukowiec Edward Nygma były pracownik Wayne Enterprises, który teraz jako „Człowiek Zagadka” szuka zemsty na swoim byłym pracodawcy. Tym razem jednak Batman nie będzie walczył sam, u jego boku stanie młody akrobata Dick Grayson. Chłopak, podobnie jak przed laty Wayne, pragnie pomścić śmierć swoich rodziców i brata, którzy zginęli z ręki Dwóch-Twarzy, przyjmuje on imię „Robin”.

Advertisement