FANDOM

Biała sukienka - polski film obyczajowy z cyklu Święta polskie, wyreżyserowany przez Michała Kwiecińskiego. Podtytuł filmu brzmi: Przypowieść na Boże Ciało. Premiera filmu miała miejsce 19 czerwca 2003 roku w Telewizji Polskiej. Ze względu na czas akcji i tematykę film jest tradycyjnie emitowany w Boże Ciało.

Zarys fabuły Edytuj

Akcja filmu rozgrywa się w Boże Ciało we wschodniej Polsce. Fabuła koncentruje się wokół trzech wątków. Pierwszym z nich jest samochodowa podróż dwóch dawnych kolegów, Maćka i Damiana. Toczą oni długie dyskusje na tematy religijne i etyczne. Maciek jest wojującym ateistą, podważa zasady wiary, gardzi uroczystościami religijnymi, krytykuje także płytką pobożność. Maciek nie zgadza się z nim, broni ludzi wierzących, starając się mimo to wysłuchać swojego rozmówcę. Drugi wątek stanowi przygotowywanie się do udziału w procesji przez rodzinę Suszków. Awaria samochodu wywołuje nerwową atmosferę. Rodzina kłóci się, sytuację pogarszają dodatkowo złe relacje z sąsiednią rodziną Kowali. Trzecim wątkiem jest szykowanie procesji przez księdza i parafian. Ludzie są w dobrym nastroju, choć nie wszystko idzie zgodnie z planem.

Obsada Edytuj