FANDOM

C-3PO - droid o kształcie człowieka, bohater Gwiezdnych wojen. Występuje we wszystkich sześciu filmach pełnometrażowych z cyklu. Zajmuje się głównie tłumaczeniem różnych języków. Przyjaźni się z R2-D2. C-3PO zachowyje się w charakterystyczny, nietypowy dla droidów sposób: często panikuje, jest uczuciowy i posiada sporą wiedzę.

W części pierwszej C-3PO nie posiada jeszcze obudowy, w drugiej posiada obudowę srebrną, a w kolejnych epizodach - złotą.

C-3PO został skonstruowany przez małego Anakina Skywalkera na planecie Tatooine. Podczas wizyty Qui-Gon Jinna i Obi Wana Kenobiego na tej planecie (wskutek której Anakin został zabrany na szkolenie Jedi) C-3PO po raz pierwszy spotkał R2-D2. Dziesięć lat później Anakin ponownie przybył na Tatooine, tym razem zabrał ze sobą droida, który następnie trafił do Padmé Amidali. Po śmieci Padmé i przejściu Anakina na Ciemną Stronę Mocy C-3PO przeszedł czyszczenie pamięci i wraz z R2-D2 trafił pod komendę Baila Organy. Podczas Galaktycznej Wojny Domowej oba droidy służyły po stronie rebeliantów.

Puzzel To jest dopiero zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go!