FANDOM

Furia – amerykańsko-chińsko-brytyjski dramat wojenny w reżyserii Davida Ayera z roku 2014.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

Kwiecień 1945. Na terytorium Niemiec przebywa załoga czołgu nazwanego Furia. W walce stracili jednego z towarzyszy, a w jego miejsce wysłano szeregowego Normana Ellisona. Początkowo jest on wrażliwy, ale dowódca czołgu Don Collier w brutalny sposób pokazuje mu na czym polega wojna. Po zajęciu małego miasteczka, Collier i Ellison wpraszają się do dwóch Niemek na obiad, a następnie dowódca zostawia szeregowca samego z jedną z nich. Później do mieszkania przybywa reszta załogi. Po obiedzie dochodzi do niemieckiego nalotu na miasto. Kamienica w której mieszkały kobiety zostaje zniszczona, a młody żołnierz widzi ich ciała.

Jakiś czas później Wardaddy zostaje mianowany dowódcą kilku czołgów i mają za zadanie obronić skrzyżowanie przed zbliżającymi się Niemcami. W drodze napotykają na czołg Tygrys należący do wroga, który niszczy wszystkie czołgi oprócz Furii. Na miejsce docelowe Furia dociera samotnie, a następnie wjeżdża na minę, uszkadzając czołg. Zbliżają się do nich żołnierze SS i Collier wpada na pomysł. Czołg podpalono z zewnątrz tak by udawał, że jest zniszczony. Gdy niemieccy żołnierze się zbliżają rozpoczyna się zacięta walka.