FANDOM

Galerianki - polski film z 2009 roku w reżyserii Katarzyny Rosłaniec, która napisała także scenariusz. W role główne nastolatek wcieliły się: Anna Karczmarczyk, Dagmara Krasowska, Dominika Gwit oraz Magdalena Ciurzyńska. Premiera filmu odbyła się 25 września 2009 roku. Okres zdjęciowy rozpoczął się 10 czerwca 2008. Wszystkie zdjęcia do filmu wykonano na terenie Warszawy.

FabułaEdytuj

Film porusza jeden z drażliwych tematów Polski - prostytucji nieletnich. Gimnazjalistki z słabego gimnazjum oraz ubogich rodzin, nie radząc sobie ani w domu, ani w szkole poszukują w centrach handlowych sponsorów, którym oferują seks za kupno sprzętu elektrycznego lub odzieży lub rzadziej pieniędzy. Milena (w tej roli Dagmara Krasowska) wraz z przyjaciółkami zarabiają w ten pieniądze. Do ich grupy dochodzi Alicja. Początkowo czuje się wyobcowana, jednakże szybko zaczyna się do grupy upodabniać. Między Mileną a Alicją tworzy się silna więź. W tym samym czasie w Alicji zakochał się Michał - kolega z klasy. Dla Mileny staje się rywalem.

Obsada Edytuj

Przyjęcie filmuEdytuj

Film Galerianki odniósł w Polsce ogromny sukces. W tym dziele doceniono poruszenie trudnego tematu, jakim jest prostytucja nieletnich, na bardzo dobrym poziomie (film nie wywoływał kontrowersji) oraz gratulowano zarówno aktorkom jak i reżyserce udanego debiutu. Katarzyna Rosłaniec dla wywiadu Wprost powiedziała, iż nie chciała nikogo obrażać w Galeriankach.

Nagrody i wyróżnienia Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Film kręcono w galerii handlowej Blue City.
  • Dialogi z tego filmu zostały wykorzystane na płycie O.S.T.R. pt. "O.C.B.", wydanej w 2009 roku.

Linki zewnętrzneEdytuj