FANDOM

Geneza Planety Małp (oryg. tytuł Rise of the Planet of the Apes) – film science-fiction reżyserii Ruperta Wyatt'a. Film powstawał w Stanach Zjednoczonych. Geneza Planety Małp jest rebootem filmu Planety małp z 2001 roku.

FabułaEdytuj

W San Francisco zostaje wynaleziony lek na chorobę Alzheimera, które regeneruje uszkodzone tkanki mózgu. Kiedy naukowcy testują lek na małpach, szympansica w ciąży, która została poddana terapii rodzi małpę, która odziedziczyła genetycznie wysokie zdolności umysłowe. Will Rodman (w tej roli James Franco) adoptuje małpę, by lepiej zbadać efekty eksperymentów. Szympans otrzymuje imię Cezar. Od małego pokazywał swoje zdolności umysłowe (potrafi czytać, posługiwać się sztućcami oraz mówić w języku migowym), jednakże zachowanie oraz wygląd nadal przypomina, iż jest szympansem. Pewnego razu, w celu ochronienia swojego opiekuna, atakuje napastnika. Po tym zdarzeniu, Cezar powrotem zostaje przeniesiony do laboratorium, gdzie przebywa z innymi szympansami, gorylami i orangutanami (jeden z nich także potrafiący mówić w języku migowym staje się jego przyjacielem). Po złym traktowaniu przez dozorców Cezar ucieka z klatki i dostaje się do szafki, w której trzymamy jest lek na Alzheimera. Wykorzystując nieuwagę strażników Cezar kradnie lek i podaje innym szympansom. Dosyć szybko stają się inteligentne i uciekają. W ciągu swojej ucieczki przejmują kilka budynków w San Francisco i pustoszą metropolię. W krótkim czasie Cezar wraz z licznymi małpami przejmują kontrolę nad człowiekiem.

Obsada Edytuj