FANDOM

Harry Potter i Czara Ognia – amerykańsko-brytyjski film fantasy w reżyserii Mike'a Newella. Film swoją premierę miał 16 listopada 2005 i jest to czwarta część filmów o Harrym Potterze, na podstawie powieści J.K.Rowling.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

Harry spędza wakacje z Wesleyami i idzie z nimi na wielki mecz Quichdrica, gdzie spotyka Ministra Magii, a także Draco i Lucjusza Malfoyów. Wieczorem gdy wszyscy idą spać, nagle dochodzi do pożaru, i wszyscy się ewakuują. Harry dalej kontynuuje naukę w Hoghwarcie, gdzie jest organizowany Turniej Trójmagiczny, w której będą walczyć uczniowie Hoghwartu z drużyną Bułgarii i Francji. Później Draco zaczyna obrażać trójkę bohaterów, o wszystkim słyszy nowy nauczyciel obrony przed czarną magią Alastor Szalonooki Moody, który zamienia Draco w zwierzaka. Całe zajście widzi profesor McGonagall, która przywraca postać Draco. Później Harry zostaje wybrany na jednego z reprezentantów gry w Quidditchu Hoghwartu. Jakiś czas później w szkole organizowany jest Bal Bożonarodzeniowy i każdy musi wybrać sobie parę. Harry chce zaprosić na bal Cho, ale ta mówi mu że umówiła się z Cedrickiem, następnie Harry razem z Ronem postanawiają że idą z bliźniaczkami Patil. Kilka dni później reprezentacja Hoghwartu wygrywa główny turniej Quidditchu. Podczas turnieju trójmagicznego Harry wraz z Cedrickiem trafiają do labiryntu, a następnie do zakazanego lasu, gdzie spotykają Pettera Pettigrewa, który wskrzesza Lorda Voldemorta, Cedrick chce go zabić, ale Voldemort sam go boleśnie rani, a następnie pojawiają się też śmierciożercy i dochodzi do walki pomiędzy Voldemortem a Harrym. Harry'emu pomaga duch Cedricka, a następnie Harry wraz z ciałem Cedricka trafiają z powrotem do Hoghwartu. Chłopak mówi że Voldemort powrócił, później wszyscy dowiadują się że wśród nich może być jeden ze śmierciożerców, okazuje się być Barty Crouch Jr, który przybrał postać Moody'ego, zostaje aresztowany i wysłany do Azkabanu, okazuje się że Crouch Jr przybierał postać za pomocą eliksirów Profesora Snape'a. Na końcu roku szkolnego Dumbledore informuje że może być niebezpiecznie po odrodzeniu Sami wiecie kogo.

CiekawostkiEdytuj

  • Początkowo role Voldemorta miał zagrać John Malkovich, ale się nie zgodził
  • Daniel Radcliffe, odtwórca Harry'ego Pottera, podczas scen wodnych nabawił się infekcji uszu
  • Robert Pattinson, który zagrał Cedricka, za cztery lata zagra postać Edwarda Cullena w filmie Zmierzch
  • W filmie wykorzystano technike Cyfrową w której musiano zmienić aktorom zarysy twarzy, gdy oni dojrzewali

Linki ZewnętrzneEdytuj