FANDOM

Idź i patrz – radziecki dramat wojenny w reżyserii Elema Klimowa. Film swoją premierę miał w lipcu 1985.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

Podczas drugiej wojny światowej Niemcy zajęły tereny Białorusi. W jednej z białoruskich wiosek mieszkał Flora wraz z rodziną. Chciał on iść do rosyjskiej partyzantki, ale jego rodzice byli przeciwni. Na terenie starego pobojowiska chłopak odkopuje karabin. Partyzanci w przebraniu Niemców przyszli po niego i siłą zabrali go z domu, tak by nikt się nie zorientował. Chłopiec trafia do leśnego obozu, a jakiś czas później partyzanci wychodzą na akcję. W obozie zostawiają młodego Florę i Głaszę. Chłopak zaprzyjaźnia się z dziewczyną i jakiś czas później zbombardowany zostaje ich leśny obóz. Oboje uciekają i chłopiec prowadzi ją do swojej wioski. Na miejscu okazuje się, że prawie cała wioska została zamordowana przez Niemców. Chłopiec w poszukiwaniu jedzenia trafia do kolejnej wioski, w której są już wojska niemieckie wraz z miejscowymi ochotnikami, którzy służą razem z nimi. Rozpoczyna się kolejna krwawa zbrodnia, ale chłopcu udaje się uciec i wraca do oddziału partyzantów.