FANDOM

Jabłka Adamaduńsko-niemiecka czarna komedia w reżyserii Andersa Thomasa Jensena. Film swoją premierę miał 15 kwietnia 2005.

Obsada Edytuj

Fabuła Edytuj

Neonazista Adam w ramach resocjalizacji zostaje wysłany na wieś do kościoła, by przy boku pastora Ivana zmienić swoje postrzeganie świata. Początkowo cichy i nieufny, z czasem poznaje innych lokatorów parafii. Zapytany o swój cel podejmuje się upieczenia szarlotki z jabłoni rosnącej przy kościele. Pewnego dnia drzewo zostaje trafione piorunem i jego cel staje pod znakiem zapytania. Adam jednocześnie w rozmowie z Ivanem uświadamia go, że jego wizja świata nie zawsze jest zgodna z prawdą, a jego syn jest niepełnosprawny. Załamany Ivan trafia do szpitala i szybko z niego wychodzi, jednak nie będzie żył długo. Jakiś czas później przyjeżdżają koledzy Adama i zostają zaatakowani przez Khalida. W wyniku sprzeczki z nimi ranny w głowę zostaje Ivan. Gdy wszyscy myślą, że umrze, w szpitalu okazuje się, że pastor miał w głowie nowotwór i postrzał trafił dokładnie w niego. Adam znajduje ostatnie jabłko ze zniszczonego drzewa i w mikrofali robi małą szarlotkę. Przynosi ją Ivanowi do szpitala.