FANDOM

Ostatni Legion – włosko-brytyjsko-francuski film przygodowy w reżyserii Douga Leflera. Film swoją premierę miał 6 kwietnia 2007 roku.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

Akcja rozpoczyna się w roku 476 roku. Władzę w Rzymie przejmuje Przywódca Gotów Odoaker. Zabija rodziców 12-letniego Augustusa Romulusa, Cesarza Rzymu. On  razem z Magiem i Nauczycielem Ambrosiusem zostają uwięzieni na jednej z wysp. Ratują ich Wojownik Aurelius i Łuczniczka Mira, która jest córką Hinduskiego Wojownika. Gdy dowiadują się, że Cesarz Konstantynopolu nie chce dać azylu Romulusowi, ten razem z Ostatnim Legionem wybierają się do Anglii,  trafiając do osady. O przybyciu Ostatniego Legionu dowiaduje się władca Celtów Vortygon, który kiedyś torturował Abrosiusa, Razem z Gotami chce pokonać Ostatni Legion Romulusa. Nazajutrz dochodzi do bitwy w której giną ludzie, dochodzi też do Walki Abrosiusa i Vortygona, gdzie władca Celtów ginie. Got Wulfia chce zabić Romulusa. Dochodzi do walki Wulflii z Aureliusem. Aurelius zostaje ranny, Romulus odnajduje miecz Cezara Es Calibur. Zabija Wufillę, później informuje swój Ostatni Legion, że to już koniec walki i informuje żeby nigdy nie było wojen. Akcja przesuwa się kilka lat później, gdzie Es Calivur który został uwięziony w kamieniu odnajdują Merlin i młody Artur, gdzie Merlin mówi Arturowi że po walce Aurelius i Mira się pobrali. Romulus i Ambrosius przyjęli dwa celtyckie imię Romulus (Pentragon), a Ambrosius (Merlin). Na końcu pojawia się miecz a na nim napis Es Calivur.

CiekawostkiEdytuj

  • Film był kręcony w Wielkiej Brytanii (Wał Hadriana, Stonehenge), Tunezji (Wyspa Capri) i Słowacji