FANDOM

Planeta małp – amerykański film science-ficton z 1968, zaliczany do jednego z najważniejszych filmów z tego gatunku.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

Trzech astronautów po podróży w kosmosie z prędkością podświetlną ląduje na nieznanej planecie podobnej do Ziemi. Po opuszczeniu wraku, główni bohaterowie (Taylor, Landon oraz Dodge) przemierzając pustynie natrafiają na dziwaczne strachy na wróble. W czasie podróży napotykają prymitywnych ludzi. Antropocentryczny punkt widzenia astronautów zostaje stłamszony, okazuje się, że rządzą tam inteligentne małpy, traktujące ludzi jak zwierzęta. Dodge zostaje zabity, Landon poddany lobotomii a Taylor trafia za kratki. Małpie społeczeństwo dzieli się na trzy kasty: goryli-wojowników, orangutany jako klasę rządzącą oraz szympansy-inteligencję. Taylor dzięki swojej inteligencji oraz umiejętności mówienia i czytania zaskarbia sobie łaski dwojga młodych szympansich naukowców Corneliusa i Ziry, udowadnia im swoje umiejętności mówienia i myślenia. Orangutany wrogo patrzą na Taylora, który może stać się konkurencją. Taylor wraz z poznaną towarzyszką Nova po kilku dniach ucieczki uciekają.

GaleriaEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj