FANDOM

Rób swoje, ryzyko jest twoje - komedia polska z 2002 roku w reżyserii dokumentalisty Mariana Terleckiego.

Opis Edytuj

Do zakładu karnego trafiają aktor Lutek Star i reżyser Emil Baks którzy zamierzają uciec z więzienia, jednak zostają złapani i trafiają do współwięźniów: Recydywisty Mielony, fanatyka wojskowego Generała i złodzieja Szczurka. Filmowcy proszą naczelnika więzienia o pojedynczą celę, ale ten odmawia. Lutek (który grał w afrykańskiej telenoweli) zauważa maskę pigmeja w której występuje. Gdy ten chce włożyć maskę na swoje miejsce, spada co powoduje wściekłość naczelnika. Lutek obiecuje że ją naprawi pod warunkiem że da mu i Emilowi pojedynczą celę. Ci proszą Szczurka o pomoc.

Gdy Lutek daje naczelnikowi nową maskę, ta znowu spada co powoduje że naczelnik dostaje zawału i pada nieprzytomny. Lutek i Emil zdobywają sympatię Mielony, Generała i Szczurka. W nocy postanawiają napisać scenariusz serialu w którym mają wystąpić trzy kobiety. Lutek myśli o swojej dziewczynie - Beacie, która go porzuciła.

Do zakładu karnego przybywa nowy naczelnik więzienia, który organizuje godzinki towarzyskie i konkurs literacki, w którym można wygrać tygodniową przepustkę. Generał piszę utwór Mój czołg który wysyła do literackiego tygodnika a Mielona piszę wiersz o Kibolach poświęcony swojemu osiołkowi Hipkowi.

Lutek i Emil nie mogą spać przez Generała i jego ćwiczenia, ci proszą o pomoc strażnika Leona, który obiecuje dać im proszki na sen pod warunkiem że Lutek podpisze swoim nazwiskiem cyrograf że zamierza poślubić jego córkę Gryzeldę. Lutek z niechęcią podpisuje. Lutek i Emil nalewają do kubka Generała środek usypiający który pije i zasypia. Konkurs wygrywa Mielona, jednak nie zdobywa przepustki gdyż ma dożywocie i tylko dostał tygodnik literacki w którym jest napisany Mój czołg Generała.

Emil idzie na widzenie z czterema żonami i niesfornymi dzieciakami, okazuje się że to sen. Emil opowiada Lutkowi o tym że trafił do więzienia gdyż uciekł przed żonami a Lutek mówi Emilowi że trafił do więzienia gdyż pobił fryzjera. Nazajutrz dostają gazetę w której jest informacja że reżyser Krzysztof Kaldorf wyreżyserował film pt: Przodem do tyłu w którym skreślił nazwiska Lutka i Emila. Ci proszą naczelnika więzienia o przepustkę, jednak ją nie dostają gdyż Dusiciel zabił na przepustce dentystę i wszystkie przepustki zostały odwołane.

Lutek i Emil chcą połknąć coś ciężkiego i trafić do szpitala na płukanie żołądka, jednak to się nie udaje. Klawisz Leon zgadza się im pomóc pod warunkiem że Lutek wróci do więzienia dla jego córki. Lutek i Emil jednak nie chcą pobić Leona. Jednak Mielona bije klawisza do nieprzytomności. Lutek trafia do celi śmierci w której wraca jednak żywy i to z nagrodami.

Lutek i Emil proszą Generała i Mielonę o pomoc, ci jednak zrobili tunel podziemny i tym sposobem uciekają. Tymczasem na premierze filmu Przodem do tyłu pojawiają się jednak żołnierze. Do kina wchodzą ubrani w normalne ubrania Lutek i Emil którzy chcą przerwać projekcję filmu, do kina wchodzą także Generał ubrany w żołnierski mundur i Mielona wraz ze swoim osłem Hipkiem.

Lutek zauważa że w kinie jest Beata, z którą chcę porozmawiać jednak ta jest wściekła gdyż nie przyszedł na umówione spotkanie. Ten mówi że to ona nie była na spotkaniu gdzie pojawiają się na sali kinowej i zaczynają się całować. Dwa tygodnie później Lutek, Emil, Mielona i Generał są znowu w zakładzie karnym, gdzie przychodzi Klawisz Leon który przedstawia Lutkowi swoją córkę Gryzeldę, którą okazuje się być Beata.

Ciekawostki Edytuj

Obsada Edytuj

i inni

Linki zewnętrzne Edytuj