FANDOM

Spirited Away w krainie bogów - Film animowany prod Japońskiej z 2001 w reżyserii Hayao Miyazakiego wyprodukowany przez Studio Ghibli.

OpisEdytuj

Chihiro wraz z rodzicami przeprowadzają się do nowego domu, Chihiro bardzo tęskni za swoimi przyjaciółmi, nagle zabrnąwszy z nieznanym kierunku rodzina staje przed ogromnym czerwonym domem, do którego prowadzi niekończący się tunel. Tunel prowadzi do widmowego miasta, gdzie na rodzinę Chihiro czeka wystawna uczta.

Rodzice Chihiro w czasie gdy jedzą, zostają zamienieni w świnie. Wtargnęli bowiem do świata zamieszkanego przez starożytnych bogów i magiczne stworzenia, w którym rządzi czarownica Yubaba.

Yubaba wyjaśnia Chihiro że przybysze są zamienieni w zwierzęta, a następnie zostają zabijani, ci którym udaje się uniknąć czeka ich zgładzenie, gdy okazują się być nieużyteczni.

Na szczęście Chihiro zostaje sprzymierzeńcą w tajemniczym haku, by oddalić się na chwilę, gdy zostanie rozpoznawana Chihiro musi być użyteczna, musi też wyrzec się swojego uporu, wspomnień i nazwiska.

CiekawostkiEdytuj

  • Spirited Away: w krainie Bogów jako pierwszy film Anime zdobył Oscara w kategorii najlepszy film animowany.
  • Film był drugim po Księżniczce Mononoke wyświetlanym filmem Studia Ghibli w Polsce.

Linki ZewnętrzneEdytuj