FANDOM

Wilk z Wall Street – amerykański dramat biograficzny w reżyserii Martina Scorsese z roku 2013. Adaptacja wspomnień Jordana Belforta.

ObsadaEdytuj

FabułaEdytuj

Jordan Belford jest świeżo po ślubie i zatrudnia się w firmie zajmującej się sprzedażą akcji przez telefon. Jordan nabiera tam doświadczenia i jakiś czas później firma upada. Mężczyzna znajduje kolejną pracę, tym razem sprzedaje akcje, które są niewiele warte. Gdy w pracy udaje mu się zarobić, zakłada własną firmę maklerską i na wpół legalnie zarabia kolejne pieniądze. Zdradza także żonę z modelką, z którą później bierze ślub. Jego rozrzutny styl życia i narkotyki sprowadzają na niego problemy i zaczyna się nim interesować FBI. Gdy grożą mu lata więzienia zgadza się na współpracę. W międzyczasie odchodzi od niego żona. Wydaje swoich kolegów a sam zostaje skazany na dwa lata więzienia.

Ciekawostki Edytuj

  • Prawdziwy Jordan Belfort również wystąpił w filmie. Zagrał mężczyznę, który w ostatniej scenie przedstawia publiczności Jordana Belforta granego przez Leonardo diCaprio jako mówcę motywacyjnego.
  • W scenach biurowych ukazane są ekrany pokazujące notowania giełdowe. Dwukrotnie pojawia się na nich symbol "HPQ", który powstał po połączeniu firm Hewlett Packard i Compaq Computer. Fuzja obu przedsiębiorstw odbyła się jednak już po okresie ukazanym w filmie.